Työterveys voitti Työterveyslaitoksen Laatupalkinnon

Työterveys Helsingin laadun kehittämistyö palkittiin Työterveyslaitoksen Laatupalkinnolla syyskuussa 2018. Kilpailussa arvioitiin palveluprosessien ja laatujärjestelmän toimivuutta, työterveysyhteistyön toteutumista, asiakastyytyväisyyttä, kustannuksia ja henkilöstön pätevyyttä.

Työterveys Helsinki palkittiin kokonaisvaltaisesta laadun kehittämistyöstä sekä laatuosa-alueiden korkeasta tasosta. Lisäksi Työterveyden tulokset Työterveyslaitoksen laatukyselyssä olivat erinomaiset.

− Olemme kiitollisia ja iloisia tunnustuksesta. Olemme tehneet laadun kehittämistyötä sinnikkäästi arjessa mahtavan henkilöstömme ja asiakkaidemme kanssa. Tästä on hyvä jatkaa toiminnan jatkuvaa parantamista, laatu- ja palvelupäällikkö Lena Meyer toteaa.

Työterveyshuollon vaikuttavuus perustuu ennakointiin

Tiina Pohjonen, toimitusjohtaja
Helsingin visio on haastanut työterveyshuoltoa inspiroivalla tavalla. Maailman toimivinta kaupunkia ovat rakentamassa ne ihmiset, joiden työkykyä tuemme. Samalla kun toimimme muutoskonsulttina, kuuntelemme herkällä korvalla odotuksia palveluidemme suhteen.

Yhteisen ajattelumallin ansiosta kaupungin integroitu työterveyshuolto on vaikuttavaa, kustannustehokasta ja palvelutarvetta ennakoivaa. Palveluiden laadukas kehittäminen ei olisi mahdollista ilman avointa dialogia asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa. Työkyvyn johtaminen on jaettu tehtävä.

Toimintakertomuksessa esillä olevat tulokset osoittavat, että työstä on ollut hyötyä. Varsinkin pitkien sairauspoissaolojen vähentyminen on ollut merkittävää, ja työntekijään sijoitetut eurot ovat maksaneet itsensä takaisin. Voi sanoa, että euro päivässä on pieni hinta työkyvystä. Sairauspoissaolot ovat ehkäistävissä olevia yhteiskunnallisia kustannuksia.

On hyvä muistaa, että terveys ja työkyky eivät synny terveydenhuollon vastaanotolla. Tulevaisuudessa työelämän muutoksilla lienee suurempi vaikutus työhyvinvointiin kuin terveydentilan muutoksilla, ja työterveys on yhä enemmän organisaatiokysymys. Työterveyshuollon erikoisosaaminen terveyden ja työn rajapinnassa antaa eväät kohdata nämä muutokset.

Tässä vuoden 2018 toimintakertomuksessa tuomme esille vaikuttavaa työterveyshuoltoa. Kerromme esimerkkien, palveluiden ja ihmisten kautta, miten pyrimme toimimaan vastuullisesti ja tarjoamaan asiakkaillemme hyviä palvelukokemuksia. Kehitämme palveluita jatkuvasti ja kokeilemme uusia digitaalisia ratkaisuja. Samalla haluamme olla innostava ja houkutteleva työpaikka, jossa syntyy tahto tehdä hyvää ja vaikuttavia tekoja Helsingin hyväksi.
Seuraava >
Sisällysluettelo

Työterveyshuollon vaikuttavuus perustuu ennakointiin

Tiina Pohjonen, toimitusjohtaja
Helsingin visio on haastanut työterveyshuoltoa inspiroivalla tavalla. Maailman toimivinta kaupunkia ovat rakentamassa ne ihmiset, joiden työkykyä tuemme. Samalla kun toimimme muutoskonsulttina, kuuntelemme herkällä korvalla odotuksia palveluidemme suhteen.

Yhteisen ajattelumallin ansiosta kaupungin integroitu työterveyshuolto on vaikuttavaa, kustannustehokasta ja palvelutarvetta ennakoivaa. Palveluiden laadukas kehittäminen ei olisi mahdollista ilman avointa dialogia asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa. Työkyvyn johtaminen on jaettu tehtävä.

Toimintakertomuksessa esillä olevat tulokset osoittavat, että työstä on ollut hyötyä. Varsinkin pitkien sairauspoissaolojen vähentyminen on ollut merkittävää, ja työntekijään sijoitetut eurot ovat maksaneet itsensä takaisin. Voi sanoa, että euro päivässä on pieni hinta työkyvystä. Sairauspoissaolot ovat ehkäistävissä olevia yhteiskunnallisia kustannuksia.

On hyvä muistaa, että terveys ja työkyky eivät synny terveydenhuollon vastaanotolla. Tulevaisuudessa työelämän muutoksilla lienee suurempi vaikutus työhyvinvointiin kuin terveydentilan muutoksilla, ja työterveys on yhä enemmän organisaatiokysymys. Työterveyshuollon erikoisosaaminen terveyden ja työn rajapinnassa antaa eväät kohdata nämä muutokset.

Tässä vuoden 2018 toimintakertomuksessa tuomme esille vaikuttavaa työterveyshuoltoa. Kerromme esimerkkien, palveluiden ja ihmisten kautta, miten pyrimme toimimaan vastuullisesti ja tarjoamaan asiakkaillemme hyviä palvelukokemuksia. Kehitämme palveluita jatkuvasti ja kokeilemme uusia digitaalisia ratkaisuja. Samalla haluamme olla innostava ja houkutteleva työpaikka, jossa syntyy tahto tehdä hyvää ja vaikuttavia tekoja Helsingin hyväksi.

Työterveys voitti Työterveyslaitoksen Laatupalkinnon

Työterveys Helsingin laadun kehittämistyö palkittiin Työterveyslaitoksen Laatupalkinnolla syyskuussa 2018. Kilpailussa arvioitiin palveluprosessien ja laatujärjestelmän toimivuutta, työterveysyhteistyön toteutumista, asiakastyytyväisyyttä, kustannuksia ja henkilöstön pätevyyttä.

Työterveys Helsinki palkittiin kokonaisvaltaisesta laadun kehittämistyöstä sekä laatuosa-alueiden korkeasta tasosta. Lisäksi Työterveyden tulokset Työterveyslaitoksen laatukyselyssä olivat erinomaiset.

− Olemme kiitollisia ja iloisia tunnustuksesta. Olemme tehneet laadun kehittämistyötä sinnikkäästi arjessa mahtavan henkilöstömme ja asiakkaidemme kanssa. Tästä on hyvä jatkaa toiminnan jatkuvaa parantamista, laatu- ja palvelupäällikkö Lena Meyer toteaa.

Seuraava >